3 mei 2013

Apples of Picasso

Vandaag liet ik me een klein beetje inspireren door Picasso. De kubistische techniek die Picasso gebruikt vind ik erg leuk en indrukwekkend. Ik ging dit keer aan de slag met houtskool om een stilleven te maken. Het stilleven maakte ik met appels, dit omdat ik dacht dat de kubistische techniek die ik ging gebruiken daarbij het beste uitkwam. Appels hebben namelijk een soort van ronde vorm en bij kubisme maak je gebruik van scherpe lijnen/vlakken.

Nadat ik de appels op een dienblad had tentoongesteld, maakte ik even een vlug schetsje voor ik echt aan de gang ging met de houtskool. De appels heb ik op een grove manier geprobeerd te tekenen, want normaal werk ik altijd net wat te netjes. Verder heb ik de ronde vormen van de appel gecombineerd met strakke rechte lijnen. De ronde vormen en strakke rechte lijnen komen ook voor in de achtergrond.

Tegenwoordig ben ik niet in the mood om té net te werken, want op de een of andere manier heb ik daar momenteel geen geduld voor. Houtskool is dan voor mij de redder in nood, want hierbij werk je namelijk wat grover. Daarnaast is het ook weer een keer wat anders! Verder vind ik vooral het eerste resultaat van de appel tekening het mooist, die vind ik net wat meer hebben dan het tweede resultaat.

Wat vinden jullie van de houtskool tekeneningen? & wat vinden jullie van Picasso?

Today I was inspired by Picasso. I really like his cubism technique, it is impressive! Now I made a drawing with charcoal of apples. The apples are combined with sharp lines, because the figure of an apple is normally circular. In the background you can see the sharp lines and the circular figure of an apple back. 





8 opmerkingen:

  1. Jij kan echt goed tekenen! Je lay out is trouwens erg leuk geworden! Mooie header!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooie tekeningen, wauw. Ik wou dat ik ook zo mooi kon tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat vet zeg! Ik vind het altijd heel knap als mensen kunnen tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi, goed gedaan!

    XxX
    http://fabulousstylews.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen