2 februari 2013

Sint Lucas adventure


Dit jaar doe ik examen in vmbo tl of ook wel vmbo gl, omdat ik voor het vak technologie heb gekozen. Vanzelfsprekend ben ik volop bezig met een vervolgopleiding. Al sinds kleins af aan wist ik dat ik de creatieve kant op wou en dat ik naar Sint Lucas wilde! Op het Sint Lucas wil ik graag de opleiding Mediavormgeving gaan volgen.


Deze week ben ik dus volop bezig geweest met mijn thuisopdrachten maken en andere werken die nog niet klaar waren, vandaar dat jullie deze week niet veel hoorde van mij (vergeef me!) Een tijdje geleden heb ik een test moeten maken ook wel onderdeel A en die heb ik goed gemaakt dus ik mocht naar onderdeel B. Vandaag moest ik naar onderdeel B en dat was een intake gesprek. Bij dit gesprek worden er vragen gesteld aan jou en je moet je thuisopdrachten en portfolio showen!

Het gesprek liep naar mijn gevoel goed en ik had enorm veel werk meegenomen, dus dat is ook wel positief.  De docenten waren enorm open en het waren enthousiaste mensen, daardoor had ik nauwelijks last van zenuwen. Binnen 4 weken krijg ik te horen of ik aangenomen ben, ik hoop het zo!





136 opmerkingen:

  1. Superleuk, maar ook spannend, Ik ben benieuwd of je aangenomen wordt, die tas ziet er gaaf uit!
    Liefs,x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook benieuwd! En je tas is echt cool.

    x

    Chicks About Fashion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend! Ik hoop dat je aangenomen bent.

    Liefs Loulou

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spannend! Het zou leuk zijn als je snel te horen krijgt dat je bent aangenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, super toevallig; mijn broer zit nu in zijn tweede jaar van het SintLucas en doet mediavormgeving. Ik hoop voor je dat je wordt aangenomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spannend! Maar zo aan je blog te zien ben je enorm creatief&ben je goed in mooie dingen maken! Komt wel goed! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties
    1. In eerste instantie stond ik op een wachtlijst en was het nog niet duidelijk of ik wel/niet aangenomen werd.
      Een dag voor mijn verjaardag (26 Maart) kreeg ik toch nog te horen dat ik aangenomen ben!
      Als dat geen leuk cadeautje is! :D

      Verwijderen
  8. geweldig, ik stond vorig jaar op de wachtlijst, welke opleiding doe je nu? ik heb over twee weken weer een intake voor een versnelde versie hihi, want ik zit al in eindhoven :3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je nu ook naar Sint Lucas Boxtel wil, welke opleiding doe je nu in Eindhoven? Ik zit nu in de 4de van TL en heb over paar weken examens. Op het Sint Lucas ga ik het eerste jaar Vormgeven en Concept doen. (: Hoef jij alleen een test te maken of moet je ook nog op gesprek komen? In ieder geval veel succes en hopen dat je ook naar Boxtel kan!

      Verwijderen
  9. Ik heb de test een dag voor mijn verjaardag 31 mei hihih

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik doe nu Digital Publishing ( werken aan magazines, websites etc) maar ik mis de creativiteit binnen het vak. Ik ga ook vormgeven en concepten doen en ik ben door naar onderdeel B. Ik moest alles precies het zelfde doen, wat best apart was. Maar wat kwam er precies in onderdeel B, ik moet een presentatie doen... Kun je uitleggen wat je daar precies moest doen??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh haha dat had ik ook een tijdje in gedachten, maar ik had het gevoel dat ik daar niet het beste uit mezelf kon halen. Heb je dan geen bepaalde voorsprong omdat je al op St.Lucas Eindhoven zit? Je moet iets maken waarmee je jezelf presenteert (ik heb een collage gemaakt) met goede en slechte eigenschappen. Ik zou er wel voor zorgen dat je net wat meer goede eigenschappen hebt haha! Verder zou ik vooral werk meenemen waar je ontzettend trots (de tijd gaat heel snel, ik had geen tijd om echt alles te laten zien) op bent en natuurlijk moet je goed antwoord kunnen geven op vragen die ze stellen. Wat was de reden eigenlijk dat jij op de wachtlijst stond?

      Verwijderen
  11. Ik maak een koffer met allemaal dingen er in, en een collage met stukjes land ( omdat dat goed bij de koffer past) met allemaal woorden, zoals goede en slechte eigenschappen, werk etc. Ik stond op de wachtlijst omdat ik net 15 was geworden daarvoor, een dagje ervoor hahaha, en nu word ik dus 16 op de dag erna hahahaha. Ik heb een magazine gemaakt en dat soort dingen. Ik heb model gestaan vor mijn vriend voor gstar dus als ik dat allemaal mee neem word ik echt wel aangenomen toch? hopelijk tot volgend jaar, zou leuk zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahh dat is wel een leuk idee en origineel! (: Dus je was eigenlijk nog wat te jong als ik het goed begrijp? Pff dat is balen als je dat dan hoort.. Agja je wordt de volgende dag 16 dus dat is dan in ieder geval goed. Een magazine? nice nice zeker meenemen! Als ik zo die dingen hoor moet dat wel goed komen, als ze dan niet enthousiast worden weet ik het ook niet meer haha. Wanneer krijg je te horen of je aangenomen bent? want ik heb op 24 juni alweer kennismakingsmiddag. Naja hopen dat je aangenomen wordt natuurlijk! (:

      Verwijderen
  12. En nee ik heb geen voorsprong maar ik vermeld het natuurlijk wel en dat ik op de wachtlijst stond. Komt allemaal wel goed toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat het wel meespeelt als je al op het St.Lucas in Eindhoven hebt gezeten, dus dat is positief! Moet lukken! (:

      Verwijderen
  13. 31 mei moet ik voor onderdeel B dus twee weken daarna krijg ik een brief. Ik denk dat ze wel enthousiast worden, want ik weet al zo veel van het cs6 pakket en html enzo, het komt goed. Hopelijk tot 24 juni :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ik dacht al, want ik moest 4 weken wachten ongeveer en als jij pas over 4 weken bericht zou krijgen was 24 juni te laat. Maar dat hebben ze dan vervroegt met 2 weken! Ja ik ook, ik werk veel met Photoshop cs6 en met een blog moet je ook verstand hebben van html's enzo. Ik denk dat jij wel genoeg ervaring hebt, ik ken ook mensen die dat allemaal nog niet kunnen en wel aangenomen zijn.

      Verwijderen
    2. het komt allemaal goed en anders maak ik digital pulshing af, is ook een erge goede opleiding en daarna maar weer eens in boxtel proberen?

      Verwijderen
    3. Ja klopt gewoon blijven proberen als het niet lukt, maar je zult je denk ik niet druk hoeven maken over je ervaring want dat zul je zeker genoeg hebben je moet ze verder heel goed overtuigen dat je het wil en dan kom je er zeker. (: Laat maar weten als je aangenomen bent haha! :D

      Verwijderen
    4. Okee nice! Komt goed. :D

      Verwijderen
    5. Ik heb zo veel zin er in. Maar ik ben wel zenuwachtig hoor.

      Verwijderen
    6. Bij mij viel dat reuze mee!
      & je hoeft echt niet zenuwachtig te zijn voor die mensen daar, want ze zijn echt ontzettend aardig en enthousiast en dan is zo'n gesprek een stuk gemakkelijker. (:

      Verwijderen
  14. Ja ik denk dat ze mij te jong vonden, oko had ik nog niet veel ervaringen en ik had best weinig spullen mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoe zag jouw Moodboard er uit voor de intake?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had er twee gemaakt, een met de hand en een digitaal.
      Die ik met de hand gemaakt had stelden niet zo heel veel voor, dat was een hoofd die ontplofte en daar kwamen mijn werkstukken (foto's daarvan) uit. Bij de digitale heb ik een portret gemaakt van mezelf met daarin foto's verwerkt en naast het portret had ik mijn eigenschappen staan.
      Ik heb mijn collages helaas niet meer, want ik heb pas alles netjes opgeruimd op mijn computer haha. (:

      Verwijderen
  16. Oh jammer, ik weet even niet waar ik mijn inspiratie vandaan moet halen, ik heb nu deadlineweek en niet af, ik wil weg hier. Weet jij nog iets qua leuke ideeen blogs ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar heb je inspiratie voor nodig? voor je koffer en collage?
      Misschien kun je in die koffer dingen verwerken waar jij dol op bent ofzo? Je kunt misschien kijken op Pinterest?

      Verwijderen
  17. Wat is trouwens nog leuk om op de computer te laten zien, mijn blog? Werkjes van dit jaar, en een soort collage ofzo? Hmmm ik heb hulp nodig aaargh

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je iets digitaal laat zien moet je wel voor laptop zorgen, want die hebben ze daar niet. Het is wel goed als je zegt dat je een blog hebt, daar worden ze wel enthousiast van. Ik zou gewoon zoveel mogelijk meenemen en als eerst de werken laten zien waar je het meest trots op bent, want de tijd gaat best wel snel als je daar zit!

      Verwijderen
  18. Ja ik laat mijn blog sowieso zien, in mijn koffer doen ik mijn amibties en goede en slechte eigen schappen, ook stop ik er dingen in zoals een zonnebril, ketting etc, omdat ik van mode houd en zonnen. Op de collage 3D doe ik woordjes plakken en mode dingetjes waar ik van houd. Dan heb ik nog rond de 5 schilderijen die ik laat zien en nog heel veel 3D werk, ook mijn eigen gemaakte magazine, en de fotoshoot waar ik model voor stond voor een student uit boxtel. Zou dat goed zijn? En in Bridge heb ik nog heeeeeeeeel veel 2D werk staan die ik de afgelopen maanden in Eindhoven heb gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is toch een super leuk idee met die koffer en collage. (: & ik denk dat je wel genoeg werk bij je gaat hebben, want de tijd vliegt echt als je daar zit.

      Verwijderen
  19. Vorig jaar was er iemand voor mij en die had echt een uur, en toen moest ik en en toen had ik nog maar 10 kleine minuutjes :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt? waar slaat dat dan weer op? Op die brief staat toch dat iedereen eigenlijk 20 minuten heeft? dat is dan echt stom als diegene zoveel tijd kreeg en jij zo weinig..

      Verwijderen
  20. Nouja het ging er voornamelijk om dat hij een ziekte heeft waardoor hij nog maar een paar maanden te leven heeft en veel te bespreken had. Ik dacht; nouja we kunnen mijn gesprekje nu toch ook wel uit laten lopen. En toen kon ik de helft niet laten zien :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is dan weer een ander verhaal...sneu! ja klopt, dan hadden ze gewoon alle gesprekken uit moeten laten lopen en jou ook gewoon de tijd moeten geven die je nodig had. toen ik gesprek had liepen ze zelfs voor, dus toen ik net wou gaan zitten in de wachtruimte kwamen ze mij al halen haha en het was maar goed dat ik er ook al een stuk vroeger was.

      Verwijderen
  21. Trouwens weet ik ook niet hoe ik daar moet komen haha, ik heb twee koffers en drie tassen nu al vol. En ik heb ook nog les van te voren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oehh ja dat is ook altijd nog een probleem..het vervoer. kun je de lessen dan niet gewoon uit laten roosteren die je van te voren hebt? sowieso is Boxtel wel een lastige plek om te komen met openbaar vervoer..

      Verwijderen
  22. Ik heb maar tot 12 uur les, ik heb om 3 uur de intake, en mijn vriend is om een uur vrij en zit op sint lucas in boxtel. dus hij loopt dan richting het station en zo kunnen we het wel goed vervoeren denk ik. En ik laat al mijn spullen die ik die dag niet nodig heb even in de lerarenkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohh dat komt helemaal goed! Moet jij eigenlijk ver reizen als je dadelijk op het St. Lucas in Boxtel zit?

      Verwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja oke, maar het lijkt me wel gruwelijk irritant als je vertraging hebt en dat soort dingen. Dat is wel fijn dan hoef je niet alleen te reizen! Ja klopt, lekker dichtbij alleen de verbinding is niet zo heel fantastisch, als goed is rijd er wel een buurtbus richting Boxtel..

      Verwijderen
  25. Ja, maar dat is nu dus al heel erg irritant. Oeh dat is wel handig, ging er maar een trein richting Boxtel, nu moeten we binnen 4 minuten naar een andere spoor lopen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ik dacht dat je met de trein ging? maar je moet dus iedere dag met de bus? pff, dat is haasten..

      Verwijderen
  26. Nee nee er gaat een trein maar ik moet overstappen, het was fijn geweest als er meteen één trein van venlo naar boxtel ging. Meestal haalt mijn vriend die ook niet. Ik heb stress, help :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pff dat snap ik al dat gehaast en gedoe of je het wel haalt..
      Maar ach ik denk dat ze dat ook wel begrijpen?
      Tja ik heb ook stress, vandaag eerste examen gehad (tekenen) kijk ik net naar het correctievoorschrift heb ik het ontzettend slecht gemaakt. :(

      Verwijderen
  27. Ik zit er helemaal doorheen, ik heb wel twee opdrachten af en daar ben ik heel blij mee. Vorig jaar was de toets tekenen heel makkelijk, ik had zelfs een 8,8 op mijn examen. Komt wel goed hoor meid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat moet je dan nog meer af hebben, is dat voor je portfolio?
      Ik had net mijn cijfer berekent en dat ligt waarschijnlijk tussen de 4,9 en 5,9 als het aan het correctievoorschrift ligt pff..
      Ik heb echt af en toe echt hele andere antwoorden dan op dat examen.
      Ohh god ik wordt echt niet goed van die examens en dat nu al, damn. D:

      Verwijderen
  28. Ik had ook veel geleerd hoor hehe, als het maar boven een 5,5 is. Dan komt het goed. Wacht maar tot je geslaagd bent, komt echt allemaal goed. Net zoals dat ik word aangenomen op Boxtel, hopelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het zo, want ik heb ook nog andere vakken waar ik moeite mee heb en tekenen is niet bepaald een vak waar ik niet geslaagd voor wil zijn ofzo.. Haha chocoladebollen eten! Jij wordt aangenomen, anders zijn ze niet goed daar! (:

      Verwijderen
  29. Ik hoop het zo. Heb jij toevallig Facebook ofzo, lijkt mij wel leuk om een beetje in contact zo te blijven, ook als jij dat wilt hoor hehe. Ik word aangenomen en jij gaat slagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja hoor dat mag wel, ik kan zeker niet privé bericht verzenden ofzo? Dan doe ik het maar zo en dan verwijder ik hem later wel... Jessie van Weert en dan kun je me vinden. (: Yeahh dat moet ons lukken!!

      Verwijderen
  30. Ik kan je niet vinden, potverdorrie. Mijn vriend heeft net 10 schilderdoeken van school meekunnen nemen, dus ik ga nog even aan de slag haha. Ik zoek wel even verder op Facebook. :) Gaat ons lukkken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmm...raar misschien zo: http://www.facebook.com/jvweert ? Hahha nicee dan kun je weer aan de schilder!

      Verwijderen
  31. Heerlijk, ik heb nu weer een schilderij af en samen met hem gemaakt hehe. Ik zal even kijken of ik je zo kan toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha goed bezig en ik weer wat gedaan voor m'n examens! ik heb je toegevoegd. (: hoe ben je eigenlijk op mijn blog terecht gekomen haha?

      Verwijderen
  32. Dat is super. Oh god, volgens mij door steeds op volgende blog te klikken en toen zag ik iets van Sint Lucas staan en dat vond ik leuk hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, daar was ik wel benieuwd naar maar wel grappig hoe je hier eigenlijk bent gekomen. (: & hoe gaat het met je koffer?

      Verwijderen
  33. Ja dat snap ik. Het gaat best goed. Ik moet maar eens aan mijn blog gaan beginnen, dan plaats ik wel wat foto's. Ik heb besloten om in mijn koffer dingen te doen die ik leuk vind ( en dan is het ook meteen een stylingsopject) en een collage erbij met mijn ambities en wie ik echt ben met woorden. Zou dat goed zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohh oke leuk dat je ze op je blog gaat zetten.
      Ja dat is echt een leuk idee en origineel en creatief natuurlijk. (:
      Dat moet zeker goed zijn!

      Verwijderen
  34. Ja ik heb niets op mijn blog staan, saaie boel hehe.
    Ik hoop het maar, argh

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha agja daar kun je zo verandering in brengen als je wilt.
      dat komt echt wel goed, moet lukken! (:

      Verwijderen
  35. Vrijdag heb ik de intake hoor hihi. Ik ga vandaag beginnen met mijn eerste post.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I know I know, komt helemaal goed! Haha ik zat me net te bedenken dat wij ongeveer in de zelfde week te horen krijgen of ik ben geslaagd en of jij bent aangenomen, toevallig. (: Ohh okee ben benieuwd!

      Verwijderen
  36. Ja het word inderdaad erg spannend, laten we het elkaar snel mededelen hehe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt nog even in spanning afwachten, ja doen we! Alvast succes vrijdag! (:

      Verwijderen
  37. ik kom er gewoon net achter dat ik gewoon 2 koffer mee moet nemen en gewoon 4 tassen, omg hahahahaha. beter te veel dan te weinig. Zullen we doen. Bedankt meid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha wooww, dat doe je goed! misschien een vrachtwagen huren haha? dat moet toch goedkomen als je zoveel spullen bij je hebt dat kan niet anders..

      Verwijderen
  38. ja ik heb een positief gevoel. hopelijk is dat gevoel ook waar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt helemaal goed met jou, het gesprek valt echt reuze mee als je daar zit en hoe meer werk je bij hebt hoe minder vragen ze gaan stellen.

      Verwijderen
  39. ja maar dat wil ik dus voorkomen, ik ga minder mee nemen. want anders lijkt het ook alsof ik het praten wil ontwijken. dus ik hou het bij mijn twee koffers en een tas.. is dat niet wat beter?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naja wat ze willen weten vragen ze toch wel, maar ik bedoel als je maar heel weinig bij je hebt dan vragen ze gewoon meer omdat ze toch meer van je willen weten en aangezien je dat dan niet kan laten zien met je werken. Je moet zelf weten maar ik denk niet dat je 2 koffers en 4 tassen kunt laten zien..

      Verwijderen
    2. Nee dat dacht ik dus ook al, dan word het een beetje te veel haha. De stress begint nu echt wel te komen.

      Verwijderen
    3. Ja klopt, te veel kan ook nadelen hebben maar je moet ook niet te weinig meenemen maar dat komt wel goed. Dat geloof ik, maar dat hoef je toch echt niet!

      Verwijderen
  40. mijn klas zegt dat ik het niet ga halen. ik word daar echt bangig van

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha wat voor klas heb jij dan? Ik zou daar niet naar luisteren, ik denk dat je zelf ook wel het beste weet wat je kan en wat je niet kan.

      Verwijderen
  41. Nee vorig jaar ging het super. terwijl ik heel weinig mee had. mijn klas is erg onvolwassen enzo, maar ik weet beter. ik zit in een klas met heel weinig leerlingen op sint lucas eindhoven hahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohh okee, naja ik kan het eigenlijk ook niet weten want ik had redelijk veel bij. Ahh heb je zo'n klas met van die kinderachtige mensen erin.. Ja klopt als je dadelijk aangenomen bent dan lach jij als laatst!

      Verwijderen
  42. De intake ging best wel goed. Ik weet het niet zeker hoor, maar ik heb een goed gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohh mooi, had je alles kunnen laten zien? Ik hoop dat je echt aangenomen wordt! (:

      Verwijderen
  43. Ja ik kon alles laten zien gelukkig. Ik had een rustig en fijn gevoel. Ze zeiden tot ziens, dus....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wel fijn, ja dat had ik ook die mensen waren ook lekker ontspannen en enthousiast dus dat is wel fijn! Haha dan moet het toch goedkomen.

      Verwijderen
  44. Ik kan in eindhoven vragen of ik ben aangenomen, maar ik durf niet. dus ik wacht maar op de brief.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. echt? dat is wel fijn, maar ik snap dat je dat nog niet durft!
      Wat vroegen ze bij jou allemaal?

      Verwijderen
  45. Ja dat kan hehe. Ze vroegen wanneer ik met mijn creativiteit begon, dat was eigenlijk altijd wel maar het werd erger toen ik een opleiding moest kiezen. Waarom deze opleiding? Waarom Sint Lucas etc etc. En bij jou?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij vroegen ze ook waarom Sint Lucas? en waar ik mijn inspiratie vandaan haalde en waarom ze mij moesten kiezen en wat ik van de open dag vond en of ik ooit naar musea ging enzo..

      & dat gesprek ging redelijk goed op een paar vragen na.

      Verwijderen
  46. Bij mij ging het ook best wel goed, sowieso beter als vorig jaar. En vorig jaar stond ik op de wachtlijst. We zien wel! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat is in ieder geval al goed om te horen, maar als je zo'n gesprek voor de 2de keer hebt weet je ook al een beetje wat je kunt verwachten dus dat is dan wel fijn!

      Ja ik stond ook op de wachtlijst en ik dacht echt dat ik daar niet doorheen kwam.. Bij mij op school waren ze eigenlijk best wel geschokt en hadden ze dat echt niet verwacht. Uiteindelijk heeft mijn tekendocente nog een mail gestuurd en nu ben ik toch nog aangenomen.

      Verwijderen
  47. Dat is heeeeel lief van je tekendocente, het was totaal anders dan vorig jaar. Vorig jaar was alles veel 'strakker', en nu rustiger en wat losser..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt het was ook een docente die altijd meeleefde en achter ieders beslissing stond! Hoe bedoel je met strakker?

      Verwijderen
  48. Ze waren toen veel serieuzer, en kil. Sorry voor de slechte woordkeuze haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm dat lijkt me niet fijn, dan ben je ook veel zenuwachtiger enz. Haha maakt niet uit hoor.

      Verwijderen
  49. Nog een weekje en dan horen we of we aangenomen zijn en of we het examen hebben gehaald. AAAAAAAAAAAAARWJhbnkvnseov

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. AHMYGODDDD, so excited! Daar moeten chocoladebollen opgegeten worden als je tenminste aangenomen bent en ik ben geslaagd haha.

      Verwijderen
  50. JAAAAAAAA OMG, ik heb een heel goed gevoel er bij, maar ook weer niet. OH god.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja dat had ik ook en hoe langer ik moest wachten hoe meer ik begon te twijfelen dat was echt vreselijk! D: gelukkig hoef jij niet zo lang te wachten, want 4 weken wachten is echt niet chill haha. Ik ben wel benieuwd!

      Verwijderen
  51. Reacties
    1. Inderdaad laten we van het beste uitgaan natuurlijk! (:

      Verwijderen
  52. Reacties
    1. omg dat meen je niet! weet je ook waarom?
      echt ik snap echt niks van die wachtlijst....de goede mensen zetten ze op de wachtlijst..
      & wat moet je nu doen, kun je nog aangenomen worden voor 24 juni?

      Verwijderen
  53. ik snap het ook niet, niemand hier thuis. ik had het zo goed gedaan. het lijkt inderdaad dat de betere mensen op de wachtlijst komen. ik schrik hier van, ik had veel mee en goed werk mee... iets waar je als leraar trots op zal zijn, snap je. ik hoop het zo, mama en mijn mentor gaan maandag bellen. nu opzoek naar een stage, waarscheinlijk bij shoeby, ook erg leuk. laten we van het positieve uitgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ja ik snap het helemaal toen ik in die situatie zat! Ja dat gevoel had ik ook, want ik was wel een uitschieter in de tekenklas zeg maar. Maar wat wel is, is dat ze niet allleen naar je werk kijken maar ook naar de manier hoe je jezelf verkoopt (motivatie enz.) & dat was bij mij de reden.. Maar als nog talent gaat toch boven persoonlijkheid? Goed dat je er in ieder geval werk van gaat maken, want je weet maar nooit! :) Oh okee leuk, wat houdt de stage in? Ja laten we hopen dat ze verstandig zijn en ze je toch nog aannemen, flauwekul allemaal... ;o

    BeantwoordenVerwijderen
  55. OMFG IK BEN AANGENOMEN! Mama had gebeld en ze zeiden dat de brief aankomende week in de brievenbus ligt. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA tot volgend jaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. AHHH HOW AWESOME! :D haha echt ontzettend leuk! tot 24 Juni denk ik eerst ghehehe. (:

      Verwijderen
  56. ja denk het wel ja, jij deed toch ook vormgeven en concepten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazekerste weten, ik denk dat dat de meeste mensen gaan doen! (:
      Maar ik vraag me af hoe ze het doen met klassen maken..
      Doen ze de mensen die beetje bij elkaar wonen of bij elkaar in de klas hebben gezeten bij elkaar in de klas of houden ze daar geen rekening mee?

      Verwijderen
  57. nee ze kijken voornamelijk naar het 'kunnen ', nouja in eindhoven en bij mij vriend in de klas. bijvoorbeeld je hebt een 'rugzakje' dan kom je in de klas met meerdere mensen die dat hebben, etc etc. en voor de rest is alles door elkaar, qua wonen dan he heheh. en bij ons op school was het dan, als je al wat dingen kunt met photoshop etc. hopelijk komen we bij elkaar in de klas ofzo of leer omgeving :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh okee leuk, dat je dan ook bij mensen komt uit verschillende plaatsen! De meeste komen toch uit Noord-Brabant zelf of Limburg geloof ik?
      Maar wat vind jou vriend van st.lucas boxtel? want bij mij op school waren er ook echt heel veel groepjes zeg maar en her en der wat hatelijk gedoe. ;o Wat wil leer omgeving eigenlijk zeggen? (haha, ik kom echt niets wetend over ofzo) Maarja hopen dat we bij elkaar in de klas komen ja, krijg je van te voren ook een lijst met namen bij wie je in de klas komt?

      Verwijderen
  58. Ruben ( mijn vriend ) is heel vrij en trekt zich niets van andere aan. Nu Eindhoven met Boxtel samen zijn gegaan is Boxtel heel hoog van zichzelf en Eindhoven dan de minderen, terwijl het de zelfde school is hehe. Maar Boxtel is wat elite, snap je? Ik kreeg wel een lijst met namen ja en de naam van de klas enzo. Dat krijg je in de zomervakantie en met CS6 en boeken etc. Maar als je op Boxtel zit, wat mijn vriend dan ziet, is dat voornamelijk de meisjes boven de andere meisjes willen zijn, dus veel gekleurd haar en de laatste mode hahahaha. Ik ga mij daar verder niets van aan trekken, maar het kan irritant over komen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahhaa naja je hebt altijd van die mensen die al vlug een oordeel over je hebben natuurlijk, maarja ik maak me daar ook niet zo druk om meestal is er toch niks van waar. Als ik eerlijk moet zijn dan vind ik Boxtel ook veel creatiever bezig is dan Eindhoven, want de open dag van Ehv was echt niks.. Oehh nice ik ben wel benieuwd naar de klas. Haha dat wordt nog wat, want bij ons op school was dat echt nauwelijks met gekleurd haar enzo. Ik heb dat nooit echt gehad dat ik echt extreem boven andere meiden wil komen, dus daar ga ik me ook niets van aantrekken.

      Verwijderen
  59. Ja eindhoven is echt meer beroeps gericht bezig, de opleiding duren ook maar 3 jaar in plaats van 4, omdat er weinig creativiteit was wou ik ook naar boxtel. ik maakte altijd de opdrachten anders hahah, eindhoven is best saai maar ook leuk. Trouwens in 2015, als het goed is, gaan we samen in een gebouw op strijp s. komen we nog samen met eindhoven hihi. nee maar er zijn veel verschillende soorten mensen op boxtel, eindhoven zijn er meer gothics en gamers hehe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt, Eindhoven is ook meer digitaal en tja je moet er gewoon een persoon voor zijn. Haha herkenbaar opdrachten anders maken! Echt? ahh dat is eigenlijk best wel jammer, want St.Lucas Boxtel ziet er mooi uit en echt zonde eigenlijk.. Haha verschil mag er wezen en aan de ene kant misschien ook wel leuk. Ohh ik zou me daar dan toch niet helemaal thuis voelen tussen die gamers en gothics, maarja dat komt vast omdat ik niet zo extreem ben en uit 'n dorp kom ofzo..

      Verwijderen
  60. In Eindhoven zijn ze allemaal erg leuk, maar digitaal en minder creatief inderdaad. Ik hoorde dat ze dat als ateliers wouden houden. Ik ben wel blij dat ik de ELLE een keer had gemaakt en die mee kon nemen naar Boxtel. Er is een meisje uit mij klas die ook heeft gehoord dat ze is aangenomen zo juist :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is in ieder geval fijn dat ze in ehv wel leuk zijn! (: Ahh dat is wel tof, want Strijp S is wel een mooie locatie en vooral ook voor ateliers. Whaa how nice, heb je echt zo'n heel magazine in elkaar mogen zetten, dat lijkt me echt leuk. Oehh nice dan ken je er in ieder geval al iemand!

      Verwijderen
  61. Ja ik mocht een eigen magazine maken en een replica van de ELLE, die had ik dus mee naar Boxtel. Ik ken al een paar en dat is best wel fijn, oud klasgenootjes die waren blijven zitten e.d. ik heb er zin in, sint lucas in eindhoven en boxtel zijn allebei wel heeeeul zwaar, maar achja.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oehh leuk, daar waren ze vast wel enthousiast over of niet? Ja dat is inderdaad wel fijn, dan kom je waarschijnlijk ook niet in een totaal nieuwe klas. Het zal hard werken worden, maar het lijkt mij wel een super leuke opleiding. (:

      Verwijderen
  62. Ze keken er gewoon echt bijna vijf minuten in, en zeiden oh wat mooi oh wat mooi hihi. Hard werken vind ik altijd wel leuk, dan heb ik het gevoel dat ik wat bereik eheh

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja dat geloof ik, een magazine maken is niet niks natuurlijk! Ja klopt en als je dan iets afgerond hebt en het ziet er leuk uit dan ben je dubbel tevreden en heb je echt goed gevoel. Alleen wat voor soort huiswerk zul je krijgen?

      Verwijderen
  63. We krijgen hele grote projecten zoals, website maken poster, flyer, foodstyling, fotoshoot, shopclip etc etc, dan krijgen we nog matriaal leer, zoals wat is nylon, katoen, linnen etc. en je werkt dan thuis gewoon aan je projecten. dit is wat mijn vriend dat heeft in zijn propedeuse jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oehh klinkt heel leuk en zo anders. & als ik het zo begrijp dan hebben we eigenlijk nauwelijks huiswerk van bijvoorbeeld economie, nederlands, engels en rekenen enz?

      Verwijderen
  64. ja dat zijn gewoon de normale lessen, bij economie krijg je wel wat meer huiswerk en engels, maar dat zijn meer opdrachten over wie ben ik? en dan in het engels, en bij economie maak je een prijzenoverzicht voor jou eigen gemaakt balie op schaal etc. en nederlands maak je een interactieve pdf etc etc. voor de rest is het voornamelijk in de les er aan werken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohh maar dat is dan allemaal wel heel erg anders dan op de middelbare. Daar werk je dus zeg maar zakelijk en alles wat je doet is dus meer bedrijfsgericht. Ik denk dat je dan ook meer geïnteresseerd bent in dat soort opdrachten, want op de middelbare leer je ooit dingen wat totaal niet nuttig is voor later..

      Verwijderen
  65. ja je leert meer bedrijfsgerichte dingen, en je leert typografie toepassen doormiddel van nederlands etc, nee dit is echt veel fijner, hebben we ook op eindhoven, je leert dan zo veel meer, omdat je er later mee word geconfronteerd, en dat is handig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm dat klinkt allemaal vele malen interessanter! Maar als je gaat kijken naar Algemene ROC's dan moet dat toch ontzettend saai zijn. Bij ons op school had je het vak technologie maar daar mocht je alleen werken met programma's zoals Paint, dus dat vond ik altijd zo stom..

      Verwijderen
    2. ja het is ook veel interessanter dan de roc scholen, ook wel leuk maar op een andere manier. oooooh dat is stom. ik kan nu echt niet meer met paint omgaan hahahahaha

      Verwijderen
    3. Blehh ROC scholen lijken mij echt helemaal niks, maar dat komt vast door de het té algemeen zijn zeg maar. (allemaal verschillende opleidingen)
      Haha ik kon dat ook echt niet, want ik ben echt al jaren gewend aan Photoshop en toen mocht ik een keer werken met Photoshop op school en ik was helemaal blij haha.

      Verwijderen
  66. Ik vind het ook wel fijn dat ik nu al een jaartje op eindhoven heb gezetten, ik heb er toch wat van geleerd, ook al zou boxtel heel anders zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt en vaak hoor je ook dat mensen die eerst op Ehv hebben gezeten ook gemakkelijker naar Boxtel kunnen. Een jongen uit mijn straat is eerst ook naar Ehv gegaan, maar dan laatste jaren vmbo geloof ik.

      Verwijderen
  67. EIndhoven is leuk als je op vmbo zit, maar echt niet voor mbo hoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat denk ik ook, want het zit net iets anders in elkaar als een gewone vmbo school.Weet jij eigenlijk hoe die kennismakingsdag eruit ziet? Ik ben wel benieuwd (:

      Verwijderen
  68. Vorig jaar ging ik naar aquabest en gingen daar dingen doen, en mijn vriend ging kanoeën en uiteten, nouja frietjes eten en daarna naar huis. elk jaar anders misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha serieus? kickeen, ik dacht het is even je boeken ophalen ofzo en that's it haha..

      Verwijderen