6 april 2013

Painting with Stamps


Het is alweer een tijdje geleden dat ik gepost heb, maar vandaag trok ik mijn schildersblouse weer aan en ging aan de slag! Wat ik precies ging maken was voor mij nog een raadsel. Ik was wel iets van plan met postzegels, want dat had ik al een tijdje in mijn hoofd.


Allereerst begon ik met het wit schilderen van mijn doek. Daarna was ik zomaar bezig met wat kleuren op de achtergrond en heb uiteindelijk gekozen voor de kleuren goud, geel, rood en zwart. De kleuren heb ik gekozen om het oude effect te behouden. Wanneer de achtergrond klaar was heb ik postzegels uitgekozen om erop te plakken en daarna ging ik er overheen schilderen zodat het een geheel lijkt.

Toen de postzegels er eenmaal opzaten wist ik al vrij vlug wat ik er nog op wou gaan schilderen. Het werd iets in de buurt van een landschap en het moest iets eenvoudigs worden, zodat je vooral kijkt naar de achtergrond. Ik dacht al meteen aan een boompje en begon toen met zwarte verf en schilderspasta te schilderen. Uiteindelijk heb ik er nog een rode en een gouden lijn bijgeschilderd voor de sier, dat gaf een mooi effect.

Wat vinden jullie van het resultaat? 

Today I wore my painters blouse and that means I painted something! I hadn't any idea what to paint, but I wanted to use stamps. So I began to paint the background in the colors gold, yellow, red and black. Then I have put the stamps on the background and painted on the stamps. I decided to paint a simple three on the stamps to keep the attention on the background.


8 opmerkingen: