26 maart 2013

Lovely birds


Deze week heb ik proefwerkweek en dat betekent voor mij leren, maar ook lekker creatief bezig zijn. Gelukkig zit het leren er voor mij vanaf vandaag op, want we hadden namelijk alleen op maandag en dinsdag toetsen waarvoor je kunt leren. Morgen en donderdag heb ik alleen 4 uurtjes tekenen voor het praktisch examen.


In het weekend ben ik begonnen aan een opdracht voor mijn oma, want die had gevraagd of ik iets wilde maken. Dat vroeg ze al een hele tijd geleden, maar ik wist steeds niet wat ik moest maken. Uiteindelijk ben ik op het idee gekomen om een vogel te schilderen. Niet alleen omdat mijn oma van vogels houdt, maar ook omdat ik een ijsvogel heel erg mooi vind.

Al vrij vlug kon ik beginnen met schilderen, want het lukte me (uit verbazing) nog erg goed om meteen een vogel te tekenen. Ook de vogel zelf had ik vlug geschilderd met de mooie kleuren van een ijsvogel. Echter bij de achtergrond duurde het wat langer, want toen ik een achtergrond had kwamen de kleuren niet mooi uit met de vogel. Uiteindelijk heb ik de achtergrond opnieuw gewit en toen voor betere bijpassende kleuren gekozen. Ik ben zelf erg tevreden met de achtergrond, die een hele toevoeging geeft aan het schilderijtje.

Wat vinden jullie van het resultaat?

This week we have school exams that means for me learning and being creative. Now the school exams are over, because the rest of the days we only have drawing lessons at school. In the weekend I begun with a painting for my grandma. I drawn a bird, because my grandma likes birds and so do I. I really like the colors in the background it looks so nice.





1 opmerking:

  1. Wauw, heel er mooi! Prachtig kleurverloop. Wat leuk dat je dat voor je oma hebt gemaakt. :)

    BeantwoordenVerwijderen