6 februari 2013

Skyline Paris


Voor school gingen we dit keer een landschap schilderen. Eerst wist ik niet wat ik moest gaan maken, maar na wat getreuzel had ik iets leuks gevonden om na te schilderen. Al snel kwam ik erachter dat het een erg moeilijk plaatje was om na te schilderen. Uiteindelijk heb ik er erg veel tijd aan besteed op school, op de open dag en een hele avond thuis! (Bovenstaande foto is van de open dag bij ons op school en ja ik moest zo'n raar petje op van de docent haha)


Het was niet gemakkelijk om de lucht te schilderen, omdat je een overgang hebt van twee kleuren. Ik vond het ook lastig om de reflexie te schilderen, daar ben ik dus ook erg lang mee bezig geweest. De gebouwen die reflecteren in het water waren ook lastig om te schilderen, kortom het was een moeilijk plaatje haha.

Uiteindelijk vind ik het eindresultaat heel mooi geworden en ik ben weer tevreden over. Ik verbaas me iedere keer toch weer wat ik er uiteindelijk weer van maak! Dit schilderij had ik zaterdag al klaar (mede voor mijn intake gesprek), maar ik heb gewacht tot dat ik hem kon laten beoordelen op school. Vandaag had ik hem laten beoordelen en de docent was weer razend enthousiast en ze was helemaal sprakeloos. Ze gaf me twee 10'en en ik mocht mijn doek voor een tijdje in de docentenkamer hangen!

Wat vinden jullie van mijn skyline? (& hebben jullie mij al geliked op facebook? http://www.facebook.com/pages/The-Creative-Mind/280552738739528)



2 opmerkingen: